Výroba automobilky dosáhla 75 milionů vozů!
Rok 2022 je pro automobilku Opel rokem mnoha oslav: Německá automobilka se sídlem v Rüsselsheimu už letos slavila 160 let od svého založení, 30 let výroby v závodě v německém Eisenachu a bestseller Corsa oslavil 40. narozeniny. Nyní Opel do tohoto výčtu významných milníků přidává další výrazný moment: Výroba automobilky právě dosáhla 75 milionů vozů! Jubilantem se stal elektrifikovaný Opel Grandland GSe, který vyjel z továrny v Eisenachu.
„75 milionů vyrobených vozů – to je skutečný milník v historii automobilů Opel. Toto působivé číslo ukazuje význam a roli značky Opel při demokratizaci technologií a řešení mobility v průběhu dlouhých desetiletí. Nyní Opel nově definuje mobilitu s jasným cílem stát se do roku 2028 v Evropě plně elektrickou značkou, která přináší svým majitelům vozy pro radost i užitek. A nové sportovní a elektrifikované modely GSe jsou toho nejlepším důkazem,“ říká Florian Huettl, šéf automobilky Opel.
Stejně jako Astra GSe má i Opel Grandland GSe unikátně naladěný podvozek s tužšími pružinami a špičkovými tlumiči pérování KONI FSD (Frequency Selective Damping) s různou charakteristikou tlumení pro agilní ovládání a vysoké pohodlí. Nový Grandland GSe ukazuje, že Opel opravdu přináší průkopnické technologie i do kompaktní třídy a jeho vozy kombinují požitek z jízdy s odpovědností k okolnímu prostředí.
Výrobní milníky: Od prvního milionů k 75 milionům
Během dlouhých 120 let výroby automobilů uvedl Opel na trh celou řadu bestsellerů a legend. S modely jako „Doktorwagen“ z roku 1909 o výkonu 4/8 k nebo "Laubfrosch" (Rosnička) o výkonu 4/12 k zpřístupnil Opel automobily mnohem širší veřejnosti.
V roce 1940 byl vyroben miliontý Opel Kapitän – na svoji dobu velmi moderní automobil se samonosnou karoserií a nezávislým zavěšením předních kol, který vynikal nízkou hmotností, slušnou dynamikou a malou spotřebu paliva. V roce 1956 následuje dvoumiliontý automobil značky Opel – také Kapitän. V té době žádná jiná německá automobilová značka nevykazovala tak vysokou produkci. Jubilejní dvoumiliontý Kapitän dostal prémiový krémově bílý lak a obvykle chromované doplňky byly pokryty vrstvičkou 24-karátového zlata.
Opel nedávno oznámil, že oživí verze „GSe“ jako novou podznačku pro dynamické, elektrifikované modely. Označení GSe nyní znamená Grand Sport electric. Po novém Grandlandu GSe následuje Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe.
Opel Grandland GSe kombinuje přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,6 l s dvojicí elektromotorů (jeden u každé nápravy). Systémový výkon až 221 kW/300 k postačí ke zrychlení z 0 km/h na 100 km/za pouhých 6,1 sekundy a maximální rychlost činí 235 km/h (135 km/h při pohonu čistě na elektřinu). Předběžná kombinovaná spotřeba dle WLTP činí jen 1,3 l/100 km, emise CO2 31–29 g/km. Díky plug-in hybridnímu pohonu s dvojicí elektromotorů má Grandland GSe pohon všech kol a tedy i optimální trakci.
Další „miliony“ pak přibývaly v rychlém sledu, což pramenilo především z rozvíjející se motorizace veřejnosti a vyšší efektivity výroby. Už v roce 1971 sjíždí z výrobní linky závodu v Rüsselsheimu desetimiliontý Opel Rekord C. A opět se slavilo ve velkém stylu: Po jednom voze z dne, kdy se slavil výrobní rekord, dostávají do užívání ministerští předsedové spolkových zemí, v nichž měl Opel v té době závody: Hesenska (Rüsselsheim), Severního Porýní-Vestfálska (Bochum) a Porýní-Falc (Kaiserslautern).
V roce 1983 se stříbrošedý Senator CD stává 20-miliontým Opelem, který opustil výrobní závod v Rüsselsheimu. A ještě ve stejném desetiletí se v Rüsselsheimu slavila výroba 25-miliontého Opelu, kterým se stala Omega A Caravan. Omega A byla vlajkovou lodí značky od poloviny osmdesátých let až do roku 2003. Mezi „milionáře“ s zařadily i populární modely Opel Corsa a Opel Astra. Po znovusjednocení Německa sjelo z výrobních linek Opelu v letech 1991 až 1997 přibližně 4,13 milionů vozů Astra F, což z ní dělá dodnes nejprodávanější model značky Opel.
Pocta stát se 50-miliontým vozem značky Opel připadla v prosinci roku 1999 stříbrnému sedanu Opel Omega B.