Pokud preferujete aktivní dovolenou na horách, pak jsou jihotyrolské Dolomity to nejlepší, co můžete na světě navštívit.
Přítomnost zdejší horské krajiny na seznamu světového dědictví UNESCO tento fakt jen podtrhuje.
Srdce plesá nad přírodními krásami Dolomit, lákajícími v létě na vandr nebo kola a v zimě zas na lyže.
Sedmsetkilometrovou trasu Praha–Plzeň–Řezno–Mnichov–Innsbruck–Vipiteno zvládla Astra s benzinovým motorem 1.2 TURBO s výkonem 130 koní a s maximálním točivým momentem 300 Nm navíc hospodárně.
Zpátky k tipům, co rozhodně v Dolomitech navštívit.
Po opuštění brennerské dálnice a zaplacení dálničního mýtného u Laionu pokračujeme po okresce s pozvolným, avšak značným stoupáním směrem na Svatý Ulrich (Ortisei) a městečko Svatá Kristina (Cristina). Ve Svatém Ulrichu je to správné místo z Astry přesedlat.
Pohodovou cestou si zde projdete nádherné pastviny a celou výpravu zakončíte například v horské restauraci Malga Contrin se skvělou lokální gastronomií, tyrolskými knedlíky nebo kaiserschmarrnem.
Člověku se ani nechce toto místo pro bohy opouštět. Lanovka ale jezdí jen do šesté večer, jinak člověk musí absolvovat sestup až do Ulrichu pěšky (1220 m n. m.). Při klesání k nim se nabízí návštěva horské vesnice Calfosch. Je to nejvýše položená vesnice s trvalými obyvateli ve Val Badia v nadmořské výšce 1645 m n. m.
Můžete zde vyrazit na horské ferraty, méně náročný vandr nebo se sem vydat na kole či motorce. Nebo zvolit nejpohodlnější možnost – jet autem a obdivovat zdejší panoramata jako my.
O projížďky autem po okolí je velký zájem. K vidění je vždy mnoho veteránských modelů a supersportů, Dolomitům zkrátka nikdo neodolá.
Sněhově bílá Astra řezala alpské zatáčky velmi zkušeně a s její čiperností i stabilitou jsme byli nadmíru spokojeni. Astra potěšila snadnou ovladatelností a příjemně posilovaným volantem. Zpět se vracíme se přes alpský Brenner po dálnici a 7 hodinách komfortní jízdy zpět do české kotliny.
Vedle dobrých jízdních vlastností přispívá k příjemnému cestování v Astře také vybavenost bezpečnostními asistenty. Head-up displej zobrazuje ty nejdůležitější informace přímo na přední okno, pohodlně v zorném poli řidiče. Bezpečnostní systém Intelli-Drive 1.0 propojuje pomocníka pro jízdu v pruhu s asistentem upozorňujícím na blížící se auta v souběžných pruzích.
Astra má pozorné „oči“ i vzadu. Součástí výbavy je také monitoring provozu za vozem, varující před kolizemi při couvání nebo před kolemjedoucími auty a cyklisty a také chodci (do vzdálenosti 40 metrů).
Nechybí zadní parkovací kamera pro bezproblémové parkování testovaného hatchbacku.
V noci naprosto dokonale svítí světlomety Intelli-Lux s 84 LED elementy v každém světle a vykrývají okolní provoz. Obrovskou výhodou těchto světlometů je, že stále jedete na dálková světla, a přitom vůbec neoslňujete ostatní řidiče.
Univerzální hatchback Opel Astra vyniká povedeným designem, uživatelskou přátelskostí a slušnými jízdními vlastnostmi. S grácií zdolá náročné horské průsmyky a serpentiny.
Jednoduchý interiér s kvalitními materiály a palubní deskou se dvěma obrazovkami (12palcový přístrojový štít a 10palcová obrazovka s navigací) potěší logickým ovládáním a rychlými odezvami.
Systém si zaslouží velkou chválu za bezproblémové (bezdrátové) spárování včetně nabíjení mobilu v područce.
Zavazadlový prostor nabízí 411 litrů objemu, po sklopení zadních sedaček až 1339 litrů.
Má Astra nějaké pihy na kráse? Jedinou výhradou v případě přesně řadící 6stupňové manuální převodovky je umístění odkládacích prostor na nápoje ve středovém tunelu.
Když si odložíte menší lahve před loketní opěrku, řidič má rázem méně místa při zařazování například „pětky“ nebo „šestky“. Lahve s pitím si tak musíte dát do dveří, anebo chtějte sametově řadící 8stupňový automat.