- Zcela nový Grandland přebírá řadu prvků studie Opel Experimental
- Navržen, vyvinut a vyráběn v Německu
- Vrcholné SUV Opelu stojí na nové platformě STLA Medium
- Grandland Electric s novou plochou baterii s dojezdem až 700 km (WLTP)
- Zcela nové světlomety Intelli-Lux Pixel HD s více než 50 000 LED elementy
- Interiérové materiály z recyklovatelného PET
- Řada odkládacích prostorů v interiéru o objemu přes 35 litrů
Stylový, dynamický, prostorný a všestranný s plně elektrifikovaným portfoliem hnacího ústrojí – to je nový Grandland, kterého dnes představila německá automobilka Opel. Novinka přináší mnoho designových prvků, které se poprvé objevily na konceptu Opel Experimental. Jde např. o masku 3D Vizor se světelným logem Opelu uprostřed nebo trvale prosvětlený nápis „OPEL“ na zádi. Mezi další hi-tech prvky patří světlomety Intelli-Lux Pixel HD s více než 50 000 LED elementy, platforma STLA Medium či zcela nový design ploché baterie o kapacitě až 98 kWh – ta umožní Grandlandu Electric ujet až 700 km bez lokálních emisí (dle WLTP).
„Nový Grandland je pro Opel skutečným milníkem. S ním je nyní každý Opel už bez výjimky dostupný i v elektrifikované verzi. Toto je velký pokrok v naší elektrické ofenzívě. Nový Grandland byl navržen a vyvinut v německém Rüsselsheimu, vyrábět se bude v německém Eisenachu. Příbuznost se studií Experimental je jasně patrná, Grandland přináší inovace, které byly poprvé k vidění na tomto konceptu do sériové výroby. Nový Grandland určitě posílí naši pozici v důležitém segmentu C-SUV,“ říká Florian Huettl, generální ředitel automobilky Opel.
Nová BEV platforma umožní elektrický dojezd až 700 km (dle WLTP)
Grandland nové generace je prvním Opelem, který stojí na nové platformě Stellantis STLA Medium BEV. Díky nové architektuře, originální konstrukci ploché baterie s kapacitou až 98 kWh, elektromotoru nové generace a tepelnému čerpadlu bude nový Grandland Electric schopen nabídnout elektrický dojezd až kolem 700 kilometrů (dle WLTP). A dobíjení bude velmi rychlé: Na veřejných rychlonabíjecích DC stanicích bude nabití na 80 procent kapacity trvat jen asi 26 minut.
3D Vizor, prosvětlené logo, světlomety Intelli-Lux Pixel Matrix HD
Nové technologie daly designérům novou svobodu tvorby. Nastupující Grandland je o 173 mm delší než jeho předchůdce, je o 19 mm vyšší a o 64 mm širší, takže působí mnohem mohutnějším předchůdcem – celkové rozměry jsou 4650 / 1905 / 1660 mm. V kombinaci s až 20“ litými koly má nový Grandland suverénní postoj a je jasným představitelem vrcholného SUV modelu značky. Osobitý vzhled novému Grandlandu propůjčuje i nově řešená čelní maska 3D Vizor v kombinaci s osvětleným logem Opel, které je ještě výraznější díky technologii Edge Light.
Nové prosvětlené logo doplňuje další osvětlovací inovace – špičkové světlomety Intelli-Lux Pixel Matrix HD, které mají přes 50 000 LED prvků (přesně 51 200, 25 600 v každém světlometu). Palubní kamera nepřetržitě sleduje dopravní situaci a v případě potřeby světlomety Intelli-Lux Pixel Matrix HD všechny ostatní účastníky provozu, kteří by mohli být oslněni, bleskově „vyříznou“ ze světelného toku. Řidič tak má naprosto dokonalý výhled za každých okolností. Příjemnou třešničkou na dortu jsou zajímavé světelné animace „na uvítanou“ a „při rozloučení“ s řidičem po zaparkování.
Se svou dvoutónově laděnou „plovoucí“ střechou a kontrastním lakováním působí nový Grandland velmi elegantně. Celkový design karoserie je dokonale strukturovaný a organický. Ostré linie podběhů kol procházejí hmotou vozu a vizuálně pomáhají „vytlačit“ kola ven, což spolu s oplášťováním podběhů a dveřních prahů působí příjemně robustním dojmem. Dlouhý rozvor (2784 mm) a strmé víko zavazadlového prostoru zvýrazňují prostornost kabiny i zavazadelníku. Zadní sedadla Grandlandu jsou dělená v poměru 40:20:40, po jejich sklopení tak vzniká nákladový prostor o objemu až 1641 litrů.
S novým Grandlandem debutuje také charakteristický světelný „podpis“ zádi, které poprvé dominuje prosvětlený nápisu „OPEL“. Plně v souladu s odpovědným přístupem Opelu k ekologii již není název modelu vyveden chromovaným písmem, ale je vyražen u dolního konce víka zavazadlového prostoru.
Prostorný interiér s 16-palcovým středovým displejem, AGR sedadla
Své pasažéry vítá nový Grandland prostorným a čistě řešeným interiérem. Výrazná horizontální linie se plynule táhne přes celou šířku palubní desky až hluboko do boků dveří. Velký 16-palcový středový displej je mírně natočený na řidiče, další široký plně digitální displej přímo před řidičem poskytuje základní informace, takže řidič se může soustředit na jízdu a také díky Intelli-HUD head-up displeji nemusí spouštět oči z vozovky. Navíc lze ručně nebo automaticky navolit režim „Pure“, kdy se sníží množství informací na sdruženém panelu řidiče, na head-up displeji i na centrálním displeji. Příjemnou tradicí u Opelu je intuitivní ovládání frekventovaných prvků a funkcí (např. klimatizace) pomocí fyzických tlačítek.
Boční výdechy ventilace jsou integrovány do dveří, což opticky zvýrazňuje šířku přístrojové desky. Vrchní část přístrojové desky má technický vzhled a pro podtržení celkového designového vyznění je rozdělena do dvou částí s odlišným povrchem. Střední část přístrojové desky, která je čalouněna materiálem s textilní texturou, je potažena látkou a vizuálně zasahuje do dveřních výplní.
Opel je proslulý svými špičkovými sedadly s ergonomickým certifikátem AGR – a ta samozřejmě nechybí ani v novém Granlandu! Speciálně propracované tvarování předních sedadel snižuje tlak na kostrč, což zvyšuje pohodlí při dlouhých cestách. Novinkou je i pneumatické nastavování bočnic opěradel, které tak poskytují dokonalý komfort při výrazném bočním držení těla. Sedadla mají také ventilaci a řidič může využívat i jejich masážní funkci.
Cestující na zadních sedadlech mají nyní o 20 mm více prostoru pro nohy ve srovnání s vybíhajícím Grandlandem. Všechna čalounění jsou samozřejmě ze 100% recyklovatelných materiálů.
Při vývoji nového Grandlandu, který je výrazně orientován na rodiny a jejich potřeby, byl velký důraz kladen na všestrannost interiéru. Cílem bylo najít taková inovativní řešení, která zákazníkům usnadní život a zároveň zlepší pohodlí a pohodu při cestování. Příkladem této snahy je tzv. Pixel Box, schránka ve středové konzoli s osvětleným průsvitným krytem a látkovým čalouněním, která je nejenom efektní, ale i vysoce funkční. Bezdrátová nabíječka smartfonů je umístěna za sklem, takže mobily jsou při nabíjení bezpečně uloženy. Nový Grandland nabízí celkem přes 35 litrů vnitřních odkládacích schránek – od Pixel Boxu přes kapsy pro telefon v opěradlech předních sedadel až po velký úložný prostor pod středovou konzolí, ve kterém je i zásuvka 12 V.
Inovativní pohony, FSD tlumiče, spousta asistenčních systémů
Kromě čistě elektrické BEV verze budou zákazníci moci volit i další pohony, všechny ovšem více či méně elektrifikované. Nový Grandland bude k dispozici také jako tradiční Plug-in Hybrid s čistě elektrickým dojezdem až 85 km (dle WLTP) i jako Grandland Hybrid se 48-Voltovou technologií, která nabídne nejenom potěšení z jízdy, ale zároveň snižuje spotřebu a emise CO2.
I když nový Grandland výrazně snížil emise, stále je to dynamický model, který poskytne opravdové potěšení z jízdy. To je zásluha i sofistikovaných tlumičů s technologií frekvenčního selektivního tlumení DSG, které v závislosti na situaci, stavu vozovky a stylu jízdy mění svoji charakteristiku. DSG tlumiče tedy poskytnou maximální komfort při jízdě po dlažebních kostkách a zároveň perfektně drží stopu při sportovní jízdě serpentýnami nebo při jízdách vysokými rychlostmi po dálnicích. Charakteristická konstrukční DNA modelů Opel je u nového Grandlandu zdůrazněna specifickými pružinami a stabilizátorem, přesným řízením a unikátně naladěním stabilizačním systémem ESC.
Atraktivní nabídku nového špičkového SUV Opel završuje rozsáhlá řada asistenčních systémů řidiče, včetně inteligentního tempomatu s funkcí Stop&Go nebo systému rozpoznávání dopravních značek nové generace. Novinkou je systém, jehož účelem je vyhnout se sekundární kolizi v případě dopravní nehody. Volitelně je k dispozici také systém Intelli-Drive 2.0, který integruje a propojuje řadu elektronických asistentů a kombinuje je s poloautomatickým asistentem změny jízdního pruhu: Pokud je cílový pruh volný, asistent nasměruje vůz do požadovaného pruhu malými pohyby řízení. Další asistent pak zajišťuje, že – pokud to řidič potvrdí – se rychlost vozidla po dosažení nového rychlostního limitu odpovídajícím způsobem sníží, nebo se na tento limit zvýší. Intelli-Drive 2.0 využívá kromě senzorů také informace z bezdrátové sítě. Parkování a manévrování v omezených prostorách usnadňují přední a zadní parkovací senzory, záďová kamera (s funkcí automatického čištění) a 360-stupňová kamera Intelli-Vision.