Nový Opel Astra:
Sebevědomý a (také) elektrický automobil
- Astra vyjede hned od počátku také jako plug-in hybridní vůz
- Výrazný design s čelní maskou Opel Vizor a (na přání) dvoutónovým lakem
- Přehledný plně digitální kokpit s přístrojovým štítem Pure Panel
- Spalovací motory se 6-stupňovou manuální převodovkou, nebo s 8-stupňovým automatem
- Nejnovější verze Intelli-Lux LED® Pixel světlometů se 168 LED elementy
- Řada automatizovaných asistenčních systémů zvyšuje bezpečnost i komfort
- Sedadla s ergonomickým certifikátem AGR, na přání kožené čalounění nebo Alcantara
- Astra byla navržena a vyvinuta v Německu, vyrábět se bude v závodě Opelu v Rüsselsheimu
V polovině ledna Opel odhalil zcela novou Astru – v pořadí již šesté generace! Tradice modelové řady Astra započala již před 30 lety, kdy se po legendárním modelu Kadett poprvé objevil nástupnický model Astra. Se zcela novou Astrou poslední generace nyní německá automobilka Opel začíná psát novou kapitolu této úspěšné ságy. A vůbec poprvé se kompaktní Astra bude nabízet také s elektrickým pohonem.
Opel nabídne novou Astru také v plug-in hybridní verzi. Kromě toho na zákazníky čekají konvenční verze s vysoce účinnými zážehovými a vznětovými motory, které jsou propojeny s manuálními šestistupňovými převodovkami, nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Nový Opel Astra je důkazem evoluce designerského jazyka své značky. Dynamický jako nikdy předtím, s čistými, jakoby „napjatými“ plochami bez zbytečných okrasných prvků a samozřejmě s novou tváří značky Opel Vizor.
Nový Opel Astra se na trhu objeví už na samém konci letošního roku, a to v dynamicky laděné pětidveřové verzi s nízko posazeným těžištěm a především s větším vnitřním prostorem než nabízel dosavadní model. S délkou 4374 mm a šířkou 1860 mm míří nová Astra přímo do středu sektoru kompaktních vozů.
Díky krátkému přednímu převisu karoserie je nová Astra jen o 4,0 mm delší než předchozí model, a to i přes výrazně zvětšený rozvor 2675 mm (+13 mm). Navzdory sebevědomému postoji nabízí praktický zavazadlový prostor nové Astry s nastavitelnou podlahou objem 422 litrů.
Astra nové generace byla navržena a vyvinuta v sídle společnosti Opel v německém Rüsselsheimu, kde se také bude od letošního podzimu také vyrábět. Jak je pro Opel příznačné, také nastupující Astra přinese do své kompaktní třídy takové inovace, které zákazníci mohli až dosud volit pouze u modelů vyšších tříd. Nová Astra dokáže například proměnit noc v den: Nejnovější verze adaptivních světlometů Intelli-Lux LED® Pixel vychází z oceňovaných světel vlajkové lodi Opelu Insginia a se 168 LED prvky jde o nejlepší nabídku svého druhu v celém segmentu kompaktních automobilů i vozů střední třídy.
Obrovský posun k vyšší kvalitě lze na první pohled poznat v interiéru Astry nové generace! Plně digitální přístrojový štít Pure Panel posílá konvenční analogové přístroje do historie. Řidič i pasažéři mohou přístroje a systémy nové Astry ovládat naprosto intuitivně pomocí mimořádně velkých dotykových obrazovek. Konstruktéři automobilky Opel věnovali velkou pozornost tomu, aby řidič dostával vždy potřebné informace, ale aby zároveň nebyl obtěžován zbytečnými daty nebo funkcemi. A velmi příjemné je, že zásadní prvky a systémy (např. klimatizace) mají stále poctivé fyzické spínače a tlačítka.
Opel je proslulý svým tlakem na komfort sezení, a proto také nová Astra dostala přední sedadla s ergonomickým certifikátem AGR, která jsou mimořádně pohodlná zejména na dlouhých cestách. Ovládání vozu řidiči usnadňuje celá škála nejmodernějších asistenčních systémů – od head-up displeje až po poloautomatický asistenční systém Intelli-Drive 2.0 a 360-stupňovou kameru Intelli-Vision.
Nová interpretace výrazného a čistého designu automobilky Opel
Přístrojový štít Pure Panel nové generace
Příznačná německá preciznost je dobře patrná z každého detailu propracovaného interiéru nové Astry. Dominantním prvkem je přístrojový štít Pure Panel, se kterým se poprvé představila nová Mokka. Do šířky rozmáchnutý digitální kokpit (v závislosti na stupni výbavy může být plně prosklený) je vybaven dvěma dokonale integrovanými 10-palcovými displeji. Díky speciální úpravě krycího skla, která zabraňuje odleskům v čelním skle, se přístrojová deska obejde bez obvyklé „kapličky“ nad hlavními přístroji, což dále zvyšuje high-tech atmosféru interiéru.
Díky fyzickým ovládacím prvkům v podobě precizně propracovaných „kláves“ představuje Pure Panel optimální rovnováhu mezi digitalizací a intuitivním ovládáním. A zbytečné jsou i obvyklé propojovací kabely, protože infotainment nové generace lze u všech verzí propojit ke smartfonům se systémy Apple CarPlay i Android Auto bezdrátově.
Precizní řízení, dynamika, brzdy i stabilita testovány na německých dálnicích
Nová Astra je postavena na vysoce flexibilní multi-energetické platformě EMP2 třetí generace. DNA nové Astry jasně dokládá její německý původ: Přesné řízení, suverénní jízdní vlastnosti i ve vysokých rychlostech... jako každý nový Opel, také nastupující Astra dostala pomyslný certifikát „Autobahnproof“, který dokládá, že cílem snažení všech konstruktérů bylo, aby nový model vynikal stabilitou a bezpečností i ve velmi vysokých dálničních rychlostech.
Řízení a příčná tuhost zavěšení kol (vpředu vzpěry McPherson, vzadu torzní příčka) byly navrženy v zájmu maximální jízdní stability a s cílem eliminovat nežádoucí naklápění karoserie v podélném i příčném směru. Torzní tuhost karoserie nové Astry je o 14 procent vyšší než u předchozího modelu.
Škála vyspělých asistenčních systému včetně poloautomatického zařízení pro udržování jízdního pruhu
Kromě multifunkční čelní kamery se řidič nové Astry může spolehnout také na čtveřici dalších kamer (jedna je vpředu, jedna vzadu a po jedné na každé straně vozu), pět radarových senzorů (jeden vpředu a jeden v každém rohu vozu) i ultrazvukové senzory vpředu a vzadu.
Kamery a senzory jsou integrovány do systému Intelli-Drive 2.0, který rozšiřuje dosah kamer a radarů. Díky tomu může systém samočinně přizpůsobovat rychlost poloměru zatáček, dávat řidiči doporučení ke změně rychlosti nebo udržovat zvolený jízdní pruh v poloautomatickém režimu. Systém rovněž registruje stisk rukou na volantu, takže je zajištěno, že řidič je vždy ve střehu.
Do dlouhého seznamu automatizovaných asistenčních systémů patří také např. adaptivní tempomat, který zvyšuje či snižuje rychlost Astry v závislosti na okolním provozu, aniž by při tom byla překročena předem navolená maximální rychlost. Adaptivní tempomat Astry dokáže vůz v případě potřeby zcela zastavit.
Dalším výrazným prvkem je velký head-up displej nebo kamerový/radarový systém pro usnadnění parkování.
Nová Astra přináší prémiové světlomety Intelli-Lux Pixel Light® do kompaktního segmentu
Skvělá ergonomická sedadla s certifikátem AGR, masážní funkcí a ventilací
Ergonomická sedadla AGR automobilky Opel se těší skvělé pověsti a nová Astra navazuje na tuto dlouholetou tradici. AGR sedadla nové Astry jsou posazena o 12 mm níž než u předchozího modelu, což řidiči dává pocit „sportovního“ řízení. Propracované čalounění s optimálně tuhou strukturou garantuje dobré držení těla, v nabídce jsou dvě verze čalounění: „Sport“ a „Komfort“.
Přední sedadla AGR nové Astry jsou to nejlepší, co kompaktní třída nabízí. Tato sedadla mají širokou škálu nastavení - od elektrického nastavování sklonu opěradel až po elektro-pneumatickou bederní opěrku. Sedadla s koženým čalouněním Nappa nabízejí dokonce ventilaci, masážní funkci (pro sedadlo řidiče) a vyhřívání vzadu i vpředu. K dispozici jsou také sedadla čalouněná Alcantarou.
Astra poprvé také elektrická – jako výkonný plug-in hybrid
Nová Astra bude ihned po uvedení na trh k dispozici jak s výkonným plug-in hybridním elektrickým pohonem, tak i s vysoce účinnými zážehovými a vznětovými motory. U zážehových a vznětových variant se výkonová škála pohybuje od 81 kW/110 k až po 96 kW/130 k a vrcholí na hodnotě 165 kW/225 k u plug-in hybridní verze. U benzinových a naftových jednotek je standardem šestistupňová manuální převodovka, výkonnější motory je možné na přání propojit s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Prodejci automobilů Opel otevřeli objednávkové knihy letos v lednu. První zákaznické vozy dorazí na začátku léta 2022.