WLTP vs. NEDC
WLTP | NEDC | |
---|---|---|
Teplota startuStartovací teplota | 14°C | 20-30°C |
Čas cyklu | 30 minut | 20 minut |
Procento času stání | 13% | 25% |
Délka cyklu | cca 23 km | cca 11 km |
Rychlost |
Průměr: 46.6 km/h Maximum: 131 km/h |
Průměr: 34 km/h Maximum: 121 km/h |
Rychlost |
Průměr: 7 kW Maximum: 47 kW |
Průměr: 4 kW Maximum: 34 kW |
Dopady doplňkové výbavy (klimatizace, valivý odpor). | Doplňková výbava ovlivňuje hmotnost, aerodynamiku a valivý odpor. Bez klimatizace. | Pouze valivý odpor je brán v potaz. |
WLTP: Blíže reálným číslům spotřeby
Od Září 2017 jsou nové vozy schvalovány pomocí měření spotřeby WLTP, které se více blíží reálným číslům v běžném provozu v oblasti počítání spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1.9.2018 nahrazuje systém WLTP dosud platný systém NEDC pro všechny osobní vozy. Stále se jedná o laboratorní test, jeho podmínky jsou však aktualizované pro přesnější hodnoty, které více odpovídají realitě.
WLTP bere v potaz:
- Realističtější jízdní dynamiku a externí teploty
- Delší testovací vzdálenost
- Vyšší průměrné a nejvyšší rychlosti
- Kratší časy zastavení
- Více rozjezdů a zastavení
Výbava na přání má také dopady na hodnoty - cyklus WLTP je bere v potaz.
Hodnoty dle WLTP můžete nalézt v konfigurátoru vozidel.
Co je jízdní cyklus WLTP?
Co je jízdní cyklus WLTP?
Cyklus WLTP se skládá z několika fází, které jsou založené na každodenním používání vozidel dle světových průzkumů. V porovnání s NEDC je cyklus dynamičtější, obsahuje méně zastavení a také vyšší rychlosti a delší čas testování.
Každá kombinace motoru a převodovky v každém vozidle musí být otestována bez volitelné výbavy a s maximem volitelné výbavy. Po uvedení WLTP došlo ke zvýšení vypočítaných hodnot spotřeby paliva a emisí CO2, jelikož je blíže realitě.
Více informací
Zobrazit Méně
Euro 6 a RDE
PARAMETRY TESTOVACÍ PROCEDURY | WLTP | RDE |
---|---|---|
Teplota | 14°C - 23°C |
3°C - 30°C průměrné podmínky |
Hmotnost |
Prázdné vozidlo + řidič + 15% užitečného zatížení |
Až 90% užitečného zatížení |
Doba trvání | 30 minut | 90 - 120 minut |
Trasy | Definovaný cyklus | Náhodná trasa (město, venkov, dálnice) v rámci délky testu |
Reálný test
Dle nové emisní normy Euro 6d-TEMP musí vozidla potvrdit emise dle mnohem náročnějších testů. To znamená, že oxidy dusíku (NOx) a emise mikročástic musí projít nejen laboratorním cyklem WLTP, ale také reálnou zkouškou v provozu.
Tudíž procedura RDE (Real Driving Emissions) nevyžaduje nastavení stejných parametrů - vzdálenost, zrychlení, venkovní teplotu apod. Toto vše je stanoveno dle aktuální situace a vozidlo se v měřených parametrech musí pohybovat ve stanovených limitech
Tudíž procedura RDE (Real Driving Emissions) nevyžaduje nastavení stejných parametrů - vzdálenost, zrychlení, venkovní teplotu apod. Toto vše je stanoveno dle aktuální situace a vozidlo se v měřených parametrech musí pohybovat ve stanovených limitech