Od Září 2017 jsou nové vozy schvalovány pomocí měření spotřeby WLTP, které se více blíží reálným číslům v běžném provozu v oblasti počítání spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1.9.2018 nahrazuje systém WLTP dosud platný systém NEDC pro všechny osobní vozy.
Jízdní cyklus WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) zohledňuje klíčové problémy cyklu NEDC (New European Driving Cycle). WLTP je bližší každodennímu provozu vozidel a zahrnuje vlivy, mezi které patří například doplňková výbava. Měření se také neprovádí jen pro základní model.
Díky přesnějšímu měření jsou hodnoty spotřeby dle WLTP vyšší než dle NEDC. Běžná spotřeba paliva závisí na individuálním stylu jízdu, profilu trasy a prostředí: město, okresní silnice nebo dálnice. Tyto rozdíly cyklus WLTP zohledňuje. Místo klasických výpočtů spotřeby: město, mimo město a kombinovaná, které vyžadují nařízení Evropské komise (EC) č.7415/2007 a č.692/2008 na základech teoretických jízdních profilů, ukazuje spotřebu paliva pro různé cestovní profily (nízký, střední, vysoký a extra vysoký výkon). Tyto profily vychází z celosvětového výzkumu a jsou také dynamičtější než NEDC cyklus a jeho profily. Odráží vyšší a častější akcelerace stejně jako vyšší rychlosti.
Je stále povinné zveřejňovat hodnoty dle NEDC. Tyto hodnoty jsou uvedeny přepočtem z výsledků WLTP.